Lijkt me wel leuk, met onze groep spelen we iedere lan wel een of meer potjes AoE2 tegen elkaar. Nadeel, ik bouw altijd eerst op voordat ik ga aanvallen en daarmee ben ik vaak kansloos tegen echte "internet" spelers. Misschien nog snel even wat oefenen...
littleBIT schreef @ 15-08-2010 19:17:
aoe prima, met volgende regels:
pop: 200
resource: normal
cheats: off
Nofi, maar wie ben jij? Ga even het weer mededelen of zo. Het lijkt me wel zo eerlijk dat als er iemand gaat verkondigen wat de regels worden dat het Xenox is. Dit neemt niet weg dat je wel wat mag voorstellen, maar deze post slaat de plank natuurlijk pontificaal mis.
Laatst een potje tegen Xenox gedaan. Die cockysonofabitch dacht hij me makkelijk aankon en koos Random als ras. Vervolgens werd hij de Vikingen op een mooie land map en verloor utterly! Hehe
Nofi, maar wie ben jij? Ga even het weer mededelen of zo. Het lijkt me wel zo eerlijk dat als er iemand gaat verkondigen wat de regels worden dat het Xenox is. Dit neemt niet weg dat je wel wat mag voorstellen, maar deze post slaat de plank natuurlijk pontificaal mis.
ik bedoel natuurlijk 'vind ik prima (cq, leuk om aan mee te doen) mits de regels als volgt zijn'
Dit is mijn voorstel voor de regels. Commentaar is welkom
Hieronder de Compo regels voor Age Of Empires 2 (aoe2)
Game: Random
Map Style: Standard
Size: Medium (4player)
Difficulty: N.v.t.
Other Players: 4
Resources: Standard
Population: 200
Reveal Map: Normal (dit is met fog of war)
Starting Age: Standard
Victory: Standard
De volgende dingen dienen aangevinkt te zijn:
-Teams Together
-Lock Teams
-Lock Speed
-Record Game (als bewijsstuk)
Andere informatie:
Alle Civilizations mogen gebruikt worden.
Versie: CD 1.0 Ook wel de myth versie genoemd.
Dit is de gewone versie als 1.0 alleen dan zijn alle filmpjes ed. verwijderd. Hierdoor is het spel slechts 346 MB.
Voor de mensen met ballen, die kiezen Random (Vikings FTW)
Is die kleuren bug trouwens al opgelost? De laatste keer dat ik dit spel speelde waren enkele kleuren bij meerdere spelers door elkaar gehaald (gras was opeens paars, de gele (en de lichtblauwe) beschaving waren opeens allebei lichtblauw, etc...)
Het leven is een doffe aaneenschakeling van rampen. Een oceaan vol ellende met daarin een paar langzaam wegzinkende eilandjes van hoop. Maar verder is alles goed
Reshooted schreef @ 22-08-2010 19:40:
Is die kleuren bug trouwens al opgelost? De laatste keer dat ik dit spel speelde waren enkele kleuren bij meerdere spelers door elkaar gehaald (gras was opeens paars, de gele (en de lichtblauwe) beschaving waren opeens allebei lichtblauw, etc...)
ligt aan Nvidia kaartje in combinatie met vista. Ik heb wel een oplossing. Kom maar ff langs op The reality XI
Het leven is een doffe aaneenschakeling van rampen. Een oceaan vol ellende met daarin een paar langzaam wegzinkende eilandjes van hoop. Maar verder is alles goed
Bij XP heb ik zelf nooit last gehad (meerdere systemen). Bij Vista en 7 wel. Je kunt altijd het probleem proberen te googlen.
Vanavond weer even goed wat tactics geprobeerd. Ben nog steeds niet uit of 2 vs 2 of 1 vs 1 leuker is. Xenox kwam met het idee om een poll te starten; bij deze:
Ik zal eens kyken, heb het net gedownload en een no-cd-crack ingegooit,
het is Age of Empires the Conquerors, kzal ff kyken of ik online kan spelen.
Alleen snap ik dat ''Myth'' mode gedoe wat jullie hier bespreken niet echt ;$
een tip om aoe2 online te spelen is gebruik te maken van Gameranger, met dat programmatje kan je heel simpel een multiplayer game opzetten, zonder het gedoe van hamachi bijv.
Cleartje schreef @ 27-08-2010 21:16:
Ik zal eens kyken, heb het net gedownload en een no-cd-crack ingegooit,
het is Age of Empires the Conquerors, kzal ff kyken of ik online kan spelen.
Alleen snap ik dat ''Myth'' mode gedoe wat jullie hier bespreken niet echt ;$
"Myth" is de naam van de groep die toentertijd de "hacked" versie van Age of Empires II heeft uitgebracht en daarmee ook de populairste rip heeft gemaakt. Daarom hebben de meeste mensen deze versie. Probleem is dat deze niet up to date is. Vind het daarom wel raar dat jullie niet de laatste update gebruiken, er is een reden voor dat deze updates uitgebracht worden, maar ja, het zal wel.
quote:
Lochje schreef @ 27-08-2010 21:48:
een tip om aoe2 online te spelen is gebruik te maken van Gameranger, met dat programmatje kan je heel simpel een multiplayer game opzetten, zonder het gedoe van hamachi bijv.
Ik en m'n vrienden gebruiken "Tunngle", werkt zo goed als hetzelfde, maar wordt geloof ik meer gebruikt.
"Myth" is de naam van de groep die toentertijd de "hacked" versie van Age of Empires II heeft uitgebracht en daarmee ook de populairste rip heeft gemaakt. Daarom hebben de meeste mensen deze versie. Probleem is dat deze niet up to date is. Vind het daarom wel raar dat jullie niet de laatste update gebruiken, er is een reden voor dat deze updates uitgebracht worden, maar ja, het zal wel..
En word op LAN de Myth versie gespeeld?
Of the Conquerors?
Ik denk niet dat dit wat toevoegt aan de ballance van het spel. Bovendien is momenteel de mith versie of de 1.0 versie het meest bespeelt.
Je weet dat dat een patch is voor vanilla AoE2, en dus niet de uitbreiding.
De patches voor de uitbreiding hebben WEL belangrijke balance fixes.
De myth versie mag dan het meest gespeeld zijn, het is een compo, dan is het best wel belangrijke dat de beste versie gebruikt wordt, en niet degene met de meeste spelers >_>
Xenox schreef @ 16-08-2010 19:32:
Dit is mijn voorstel voor de regels. Commentaar is welkom
Hieronder de Compo regels voor Age Of Empires 2 (aoe2)
Game: Random
Map Style: Standard
Size: Medium (4player)
Difficulty: N.v.t.
Other Players: 4
Resources: Standard
Population: 200
Reveal Map: Normal (dit is met fog of war)
Starting Age: Standard
Victory: Standard
De volgende dingen dienen aangevinkt te zijn:
-Teams Together
-Lock Teams
-Lock Speed
-Record Game (als bewijsstuk)
Andere informatie:
Alle Civilizations mogen gebruikt worden.
Versie: CD 1.0 Ook wel de myth versie genoemd.
Dit is de gewone versie als 1.0 alleen dan zijn alle filmpjes ed. verwijderd. Hierdoor is het spel slechts 346 MB.
Voor de mensen met ballen, die kiezen Random (Vikings FTW)
wij spelen normaal altijd met pop lim 125 en resoures high zal dus even moeten wennen dan.
Reakt00r schreef @ 27-08-2010 22:34:
[...]
Probleem is dat deze niet up to date is. Vind het daarom wel raar dat jullie niet de laatste update gebruiken, er is een reden voor dat deze updates uitgebracht worden, maar ja, het zal wel.
If it ain't broken, don't fix it! En zoals al gezegd is is de Myth editie een van de meest non-nonsense gebruikte versie. En ook ik heb gewoon de legale versie op de boekenplank liggen.